top of page
Search

אנחנו מקור הסבל של עצמנו

ציטוט מדבריו של סוואמי שיבננדה:


" When man gets entangled in selfishness, greed, hatred and lust, he naturally forgets what is beneath his own skin. Materialism and scepticism reign supreme. He gets irritated over little things and begins to fight and quarrel; in short, man becomes miserable."

בתרגום חופשי: כשאדם שקוע כולו באנוכיות, חמדנות, שנאה ותאווה, הוא באופן טבעי שוכח מה יש מתחת לעור שלו. חומריות וסקפטיות שולטים בחייו. האדם מתרגז מכל דבר קטן, רב ומתקוטט עם כולם. בקיצור- האדם מביא על עצמו אומללות.


האם מישהו מהקוראים יכול להעיד על עצמו שהוא אנוכי? חמדן? בעל תאוות עזות?. קשה להאמין שאנשים יודו בזה בינם לבין עצמם. אנו כל כך עסוקים בשיפוט הזולת, בהאשמת הסביבה על צרותינו וקשיינו שאנו ל א מחוברים לפנימיות שלנו. אנו לא מודעים למי אנחנו באמת.


איך נכיר את עצמנו באמת? בשביל זה צריך שקט, רוגע והרבה מרחב. צריך לתרגל יוגה, לפנות את ההכרה מכל הרעש היומיומי, מכל מה שמעסיק עצמנו ולשקוע במזרון היוגה. לאט לאט נוכל לקלף את כל שכבות ההגנה שבנינו סביבנו, להסיר את חומות המגן, ולחפש את השקט ולא לפחד ממה וממי שנפגוש בדרך.

סוואמי האמין בחיפוש הדרך שתביא מזור לאנשים והאמין שאת הידע שהוא מצא הוא חייב לחלוק עם האנושות ולתרום בכך לאנשים.


בשלב הראשון יש לפתח "TAPAS" שליטה עצמית. התרגול הפיזי של היוגה עוזר לנו לפתח כוח רצון ושליטה עצמית שהברגה עוזרת לפתח שליטה עצמית מנטלית ורוחנית.

הבסיס לכל עבודה רוחנית, לכל דת ולמעשה לכל אדם חייבים להיות: אמת, יושר ואהבה.


חמשת הערכים עליו מושתת הדרך של סוואמי שיבננדה הם

SERVE, LOVE, GIVE, PURIFY, MEDITATE, REALIZE



שרת (אחרים), אהוב, תן (מכל הלב, ברוחב יד, כמו ביהדות- מעשר), טהר את לבך, מדוט והכר את עצמך

זה מזכיר לי מקרה שקרה לי לפני כמה שנים. דפקו אלנו בדלת תורמים מאחת מחטיבות הביניים בסביבה. כהרגלי נתתי לתורמים שטר. בתי בת חמש, והיתה בבית אתי, ראתה בפליאה שאני נותנת מהכסף שלי.

היא שאלה: "מה עכשו יש לנו פחות כסף?"

מה אתם היתם עונים לילד שלכם?


איך תסבירו להם שאמנם נתתם ויש לכם פחות 50 שקלים, אבל... קבלתם משהו אחר שלא נמדד בכסף. הלב מתמלא. הידיעה שיש אנשים במצוקה יותר קשה מכם ושתמיד עדיף להיות בצד הנותן. לא יכולתי להסביר לה שכל מי שנותן מכל הלב, מקבל בחזרה מהיקום בדרך זו או אחרת. בדרך ישירה או עקיפה. אני מאמינה בזה בכל מעודי. ככל שאני נותנת יותר אני מקבלת כפליים מהעולם.

3 views0 comments

Comments


bottom of page